Iron Monument Club Plzeň

Iron Monument Club Plzeň

Osobní vůz Ce 3-3379

Osobní vůz Ce 3-3379

Ce 3-3379

Vůz řady Ce je dvounápravový osobní vůz, určený pro osobní vlaky a rychlíky. Pojezd vozu tvoří dvojice jednonápravových podvozků soustavy Rybák. Vozová skříň je celokovové stavby a je pomocí dřevěných přepážek rozdělena na nástupní prostor, tři malé a jeden velký oddíl s postranní chodbou. Vnitřní obložení vozové skříně je z dřevěných palubek a dřevotřísky opatřených lakem.
Ve dvou sériích bylo vyrobeno celkem 809 vozů této řady.

Technická data vozu

Rozchod 1 435 mm
Délka přes nárazníky 15 730 mm
Délka vozové skříně 14 450 mm
Šířka vozové skříně 3 000 mm
Výška od temene kolejnice 3 835 mm
Rozvor 9 400 mm
Průměr kol 1 000 mm
Nejvyšší dovolená rychlost 100 km/h
Hmotnost prázdného vozu 21 500 kg
Počet sedadel 69  
Tlaková brzda Knorr  
Osvětlení elektrické žárovkové, 24 V  
Vytápění parní nízkotlaké  
Vozová skupina 10  

Historie vozu

1949 - vyroben vagonkou Tatra Praha-Smíchov (dříve Ringhofferovy závody) pod výrobním číslem 141 045 a předán do provozu ČSD pod označením Ce 3-3379
1956 - změna označení vozových tříd, řadové označení změněno na Be
1957 - podle nového systému přeznačen na Be 3-5436
1967 - přeznačen podle mezinárodního systému UIC na Be 50 54 24-22 300-4
1972 - převeden z Plzně do Klatov
1977 - generální oprava v ŽOS Krnov
1983 - změna řadového označení na Baa
  - převeden z Klatov do Bezdružic
červen 1985 - poslední nasazení v pravidelném provozu
1994 - vyčleněn pro nostalgické jízdy, k tomu později obdržel číslo 40 54 89-00 216-3
2001 - změna oficiálního řadového označení na Ba
říjen 2006 - poslední jízda před dlouhodobým odstavením
2011 - získán do sbírky IMC Plzeň
duben 2011 - oprava vnějšího i vnitřního vzhledu členy IMC Plzeň
7. 5. 2011 - první jízda po delším odstavení
20. 5. 2013 - přiděleno číslo 55 54 24-20 004-9 dle předpisů EU

Stáhnout informace o vozidle jako soubor PDF

Zpět

Nahoru