Iron Monument Club Plzeň

Iron Monument Club Plzeň

Parní lokomotiva 433.025

Parní lokomotiva 433.025

433.025

Tendrová parní lokomotiva pro vozbu osobních a nákladních vlaků na vedlejších tratích.
 

Technická data lokomotivy

Charakteristika 1’D1’ p2t
Rozchod 1 435 mm
Počet válců, vrtání 2 × 480 mm
Zdvih pístů 570 mm
Průměr kol hnacích dvojkolí 1 150 mm
Průměr kol běhounů 880 mm
Přetlak páry 15 bar
Roštová plocha 2,07
Výhřevná plocha kotle, strana vody 105,41
Výhřevná plocha přehřívače, strana páry 33,8
Služební hmotnost lokomotivy 54,6 t
Maximální rychlost 60 km/h
Minimální poloměr oblouku 100 m
Celková délka přes nárazníky 12 120 mm
Zásoba vody 11
Zásoba uhlí v tendru 5 t
Jmenovitý výkon parního stroje 800 koní

Historie lokomotivy

1948 - vyrobena lokomotivkou ČKD Praha pod výrobním číslem 2422/1948, dodána ČSD a uvedena do provozu v lokomotivním depu Leopoldov
1953 - předána do lokomotivního depa Brno
1959 - převedena do depa Břeclav
1961 - předána zpět do depa Brno
1976 - administrativně zrušena, jako provozní prodána na vlečku cukrovaru Trenčianská Teplá
1985 - ukončení provozu na vlečce cukrovaru
1990 - získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň, přeprava po trase Trenčianská Teplá - Brno
1992 - lokomotiva přepravena z Brna do Plzně a deponována v prostorách depa Plzeň
  - prohlídka pracovníky ŽOS České Velenice za účelem stanovení rozsahu plánované opravy do provozního stavu
2016 - uzavření partnerského svazku IMC, ČSOL a ČD a.s. – výsledkem je znovu zprovoznění lokomotivy
2017 - demontáž součástí lokomotivy, odvoz kotle do opravy, vyvázání pojezdu, oprava karoserie a van

Stáhnout informace o vozidle jako soubor PDF

Zpět

Nahoru