Iron Monument Club Plzeň

Iron Monument Club Plzeň

Motorová lokomotiva T211.042

Motorová lokomotiva T211.042

T211.0

Motorová lokomotiva s mechanickým přenosem výkonu a motorem Tatra T111A, vyráběná v letech 1957 až 1962 v celkovém počtu 835 kusů, určená pro lehký posun a provoz na vlečkách. Při pozdějších rekonstrukcích lokomotivy byl motor T111A nahrazen motorem Tatra T930-51.
 

Technická data lokomotivy

Uspořádání dvojkolí B  
Rozchod dvojkolí 1 435 mm
Délka přes nárazníky 7 240 mm
Rozvor kol 2 800 mm
Průměr kol 1 000 mm
Typ motoru (původní) T111A  
Výrobní číslo (původní) 25009  
Výkon motoru (původní) 121 kW
Typ motoru (současný) T930-51  
Výrobní číslo motoru (současné)    
Výkon motoru (současný) 147 kW
Nejvyšší dovolená rychlost 40 km/h
Typ převodovky ČKD M 150-4 Mylius  
Hmotnost lokomotivy ve službě 22 t
Palivo Motorová nafta  

Historie lokomotivy

1959 - vyrobena lokomotivkou ČKD Praha pod výrobním číslem 4653
27. 7. 1959 - předána TSS Koterov
27. 12. 1963 - 18. 3. 1964 - zapůjčena LD České Budějovice
19xx - přechod k TD České Budějovice
listopad 1986 - přeznačena na 700 620-8
9. 6. 1989 - přiděleno nové číslo 701 663-7
21. 6. 1989 - rekonstrukce v LD Zdice – dosazení motoru T930-51
1995 - majitel ČD SDC České Budějovice
22. 4. 1996 - přeznačena na 701 463-2
6. 11. 1996 - TBZ v úseku Ševětín – Dynín
leden 2012 - majitel SDC Jihozápadní Čechy
červenec 2012 - majitel SŽDC - Oblastní ředitelství Plzeň
srpen 2013 - získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň
8. 12. 2013 - první jízda v muzejním provozu

Stáhnout informace o vozidle jako soubor PDF

Zpět

Nahoru