První prosincovou neděli vypravil náš klub parní vlak, který premiérově zavítal z Rokycan do Holoubkova a do Hořovic. Protože byl vlak s parní lokomotivou v čele v těchto místech poprvé, přilákal hodně dospělých i dětí. Vlakem procházel Mikuláš s čerty a děti mohly získat mikulášský balíček s pamlsky. Vše doplnilo krásné slunečné počasí, které vydrželo celý den. Atmosféru během akce zachytilo i video.
Dvě akce během posledního listopadového víkendu - této možnosti využila řada zájemců a svezla se s námi. V sobotu zavítala souprava z Plzně do Dobřan, v neděli potom z Plzně do Nýřan a Heřmanovy Huti.
Se svolením našeho příznivce Dominika Schöna nabízíme několík videí z akcí, které jsme v roce 2015 pořádali nebo se jich zúčastnili. Všechna videa Dominik osobně natočil.
Dvě plně vyzbrojené parní lokomotivy - naše 475.111
a budějovický Štokr 556.0506 - posloužily při zatěžkávací
zkoušce tří nových mostů jedné koleje v Plzni-Doubravce na
trati Plzeň - Praha. Technici měřili průhyb mostních konstrukcí
a naměřené výsledky ukázaly, že všechny mosty zkouškám
vyhověly.
O akci informoval také
server iDNES.cz.
Na novém železničním mostě přes Labe na trati mezi Lovosicemi
a Žalhosticemi probíhaly po celé úterý zatěžkávací zkoušky.
Společně s kolejovým jeřábem EDK 750 se jich zúčastnila naše
parní lokomotiva 475.111. Na mostě se pohybovala podle pokynů
pracovníků firmy. Ti také měřili průhyb mostu.
O akci informoval také
litoměřický deník.
Poslední zářijový víkend se na Karlštejně konal 19. ročník slavností vína s bohatým doprovodným programem. Návštěvníci vinobraní měli opět možnost přijet na slavnosti parním vlakem, v jehož čele byla naše parní lokomotiva 475.111. Po oba víkendové dny vozila historická souprava zájemce z Prahy-Smíchova do Karlštejna a zpět. Mnoho zájemců této možnosti využilo.
U příležitosti výročí 150 let provozu uhelných drah na Nýřansku, 110 let veřejného provozu na těchto tratích a 95 let osobní dopravy na trati Nýřany – Heřmanova Huť proběhlo během zářijového víkendu slavnostní otevření uhelné muzeální dráhy vedoucí ze železniční stanice Nýřany do podniku DIOSS Nýřany. Nad celou akcí převzal záštitu hejtman Plzeňského kraje. K vidění byly historické soupravy osobních vozů, motorové vozy, drezína, provozní parní lokomotiva i historická hasičská technika. Po oba dny jezdily soupravy do podniku DIOSS, Heřmanovy Huti, Domažlic a Plzně. V přilehlých obcích byl připraven bohatý kulturní program.
U příležitosti 780. výročí založení města Stod vypravil náš klub parní vlak z Plzně přes Stod do České Kubice a zpět. Ve Stodě byl v letním kině a na stadionu k tomuto výroční připraven bohatý doprovodný program.
První červencovou sobotu se v Železné Rudě na česko-německém hraničním přechodu konal 7. ročník tradičních Rysích slavností. Náš klub vypravil na tuto akci historický parní vlak, který vyrazil z Plzně do Železné Rudy. Souprava poté vozila po celý den zájemce mezi Alžbětínem a Špičákem. Slavnosti doprovázel bohatý kulturní program a opravdu letní počasí.
Ve spolupráci s rokycanským oddílem Divoká Orlice vypravil náš klub historický vlak s motorovou lokomotivou 701 463 v čele. Souprava se vydala ze Šťáhlavic přes Mirošov do Rokycan a svou jízdou potěšila malé i velké příznivce železnice.
V sobotu 23. května 2015 se náš klub zúčastnil akce pořádané kolegy z Německa. Zvláštní vlak nazvaný 25. sasko-český vlak přátelství "Mácha" absolvoval na našem území jízdu z Děčína přes Turnov do Liberce. V jeho čele se střídaly parní lokomotivy 475.111 a německá 35 1097. Při zpáteční cestě do Plzně navštívili naši členové v Bakově nad Jizerou modeláře, který si postavil funkční model (kromě jiných) i naší lokomotivy 475.111.
Dvě stovky dětí a učitelů přijely v pátek 15. května do Techmania Science Center v Plzni zvláštním parním vlakem. Netradiční výlet pro základní školu z Chrástu připravila Techmania společně s Iron Monument Clubem.
U příležitosti 70. výročí osvobození Plzně americkou armádou a konce 2. světové války vypravil náš klub po oba víkendové dny parní vlaky. V sobotu zavítala souprava dopoledne do Chotěšova, kde zájemci mohli navštívit historický klášter. Odpoledne vlak zamířil do Mirošova, kde byla k vidění již tradiční výstava motoveteránů. V neděli vlak přijel nejprve do Blovic, kde byl předveden zinscenovaný zásah hasičů místního sboru při střetu automobilu s vlakem. Posledním navštíveným místem bylo v odpoledních hodinách Stříbro.
Při příležitosti 70. výročí osvobození a náletu
spojeneckých letadel na Koterov vypravil náš klub historickou
soupravu z Plzně do Nepomuka a zpět. Souprava byla
prezentována jako německý vlak a ve stanici Koterov bylo
zinscenováno napadení vlaku spojeneckým letounem a útokem
pozemní jednotky.
Jak takový útok vypadá z kokpitu útočícího letadla? Podívejte
se na reportáž nazvanou
Útok hloubkaře: jak zasáhnout vlak
v rychlosti 500 km/h z výšky 75 metrů.
Ve spolupráci s panem Františkem Štraubem a společností BST s.r.o. se koncem března uskutečnila třídenní okružní jízda, při které souprava v čele s parní lokomotivou 475.111 navštívila Plzeňský, Ústecký, Středočeský a Jihočeský region. Ve vlaku byly zařazeny lehátkové vozy a prodejní výstava nožířských výrobků firmy Mikov s.r.o., která vyrábí legendární nože - rybičky. V pobytových stanicích bylo možno navštívit řadu zajímavých výstav, muzeí, pamětihodností nebo si podrobně prohlédnout lokomotivu. Při jízdě z Domažlic do Plzně proběhla v Holýšově ukázka zbrojení parní lokomotivy uhlím.
První akcí v roce 2015 byla jízda parního vlaku pro britskou společnost The Railway Touring Company. Před polednem vyrazila souprava směrem na Nepomuk a České Budějovice. Odtud pokračovala přes České Velenice do rakouského Gmündu, který byl cílem cesty. Při zpáteční cestě se lokomotiva otočila na točně v Českých Budějovicích a souprava se vracela zpět do Plzně. Po desáté hodině večer zastavila na plzeňském hlavním nádraží.