Iron Monument Club Plzeň

Iron Monument Club Plzeň

Služební vůz Dsd 6-6599

Služební vůz Dsd 6-6599

Dsd 6-6599

Vůz řady Dsd je dvounápravový služební vůz, určený pro osobní vlaky a rychlíky. Pojezd vozu tvoří dvojice jednonápravových podvozků soustavy Rybák. Vozová skříň je celokovové stavby a je pomocí dřevěných přepážek rozdělena na nástupní prostor, služební oddíl a zavazadlový oddíl se záchodkem. Vnitřní obložení vozové skříně je z dřevěných palubek a dřevotřísky opatřených lakem. Vůz náleží do 2. výrobní série.

Technická data vozu

Rozchod 1 435 mm
Délka přes nárazníky 15 730 mm
Délka vozové skříně 14 450 mm
Šířka vozové skříně (bez bočních vyhlídek) 2 700 mm
Šířka v místě vyhlídkových oken 3 100 mm
Výška od temene kolejnice 3 835 mm
Rozvor 9 400 mm
Průměr kol 1 000 mm
Nejvyšší dovolená rychlost 100 km/h
Hmotnost prázdného vozu 19 000 kg
Ložná hmotnost 7 500 kg
Tlaková brzda Knorr  
Osvětlení elektrické žárovkové, 24 V  
Vytápění parní nízkotlaké, kamny  
Vozová skupina 10  

Historie vozu

1950 - vyroben Královopolskou strojírnou v Brně pod výrobním číslem 28 104 a pod řadovým označením Dsd 6-6599 předán do provozu ČSD
1957 - podle nově zavedeného systému přeznačen na Dsd 7-2837
1967 - přeznačen podle mezinárodního systému UIC na Dsd 50 54 93-21 210-2
1983 - změna řadového označení na Daad
konec 80. let - rekonstruován na služební vůz pro nákladní vlaky, vybaven kamny a přeznačen na Daad-k 30 54 93 21 210-7
1998 - poslední velká oprava provedená v dílnách KOS Krnov
po roce 2000 - odstaven z provozu a deponován v Rakovníku a následně v Železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka
2002 - získán do sbírek IMC Plzeň, přepraven do Plzně a deponován v prostorách depa Plzeň
2003 – 2004 - oprava vnějšího vzhledu vozu členy IMC Plzeň; vůz je opatřen popisem odpovídajícím stavu po vyrobení
8. 5. 2004 - první jízda vozu v muzejním provozu
20. 5. 2013 - přiděleno číslo 55 54 93-20 001-1 dle předpisů EU
duben 2015 - generální oprava pojezdu v KOS Krnov

Stáhnout informace o vozidle jako soubor PDF

Zpět

Nahoru