Iron Monument Club Plzeň

Iron Monument Club Plzeň

Osobní vůz Ce 3-3242

Osobní vůz Ce 3-3242

Ce 3-3242

Vůz řady Ce je dvounápravový osobní vůz, určený pro osobní vlaky a rychlíky. Pojezd vozu tvoří dvojice jednonápravových podvozků soustavy Rybák. Vozová skříň je celokovové stavby a je pomocí dřevěných přepážek rozdělena na nástupní prostor, tři malé a jeden velký oddíl s postranní chodbou. Vnitřní obložení vozové skříně je z dřevěných palubek a dřevotřísky opatřených lakem.
Ve dvou sériích bylo vyrobeno celkem 809 vozů této řady.

Technická data vozu

Rozchod 1 435 mm
Délka přes nárazníky 15 730 mm
Délka vozové skříně 14 450 mm
Šířka vozové skříně 3 000 mm
Výška od temene kolejnice 3 835 mm
Rozvor 9 400 mm
Průměr kol 1 000 mm
Nejvyšší dovolená rychlost 100 km/h
Hmotnost prázdného vozu 21 500 kg
Počet sedadel 69  
Tlaková brzda Knorr  
Osvětlení elektrické žárovkové, 24 V  
Vytápění parní nízkotlaké  
Vozová skupina 10  

Historie vozu

1943 - vyroben Ringhofferovými závody v Praze-Smíchov pod výrobním číslem 130 622 a předán do provozu protektorátním ČMD pod označením Ce 3-3242
1956 - změna označení vozových tříd, řadové označení změněno na Be
1957 - podle nového systému přeznačen na Be 3-4932
1967 - přeznačen podle mezinárodního systému UIC na Be 50 54 24-21 819-4
leden 1972 - generální oprava v ŽOS Krnov
1980 - převeden ze Zdic do Tochovic
1983 - změna řadového označení na Baa
červen 1985 - poslední nasazení v pravidelném provozu
1990 - převeden z Tochovic do Horažďovic předměstí
1993 - vyvazovací oprava
1994 - vyčleněn pro nostalgické jízdy, k tomu později obdržel číslo 40 54 89-00 183-5
2001 - změna oficiálního řadového označení na Ba
říjen 2006 - poslední jízda před dlouhodobým odstavením
2011 - získán do sbírky IMC Plzeň
březen 2011 - oprava vnějšího i vnitřního vzhledu členy IMC Plzeň
16. 4. 2011 - první jízda po delším odstavení
20. 5. 2013 - přiděleno číslo 55 54 24-20 003-1 dle předpisů EU
únor 2015 - generální oprava pojezdu

Stáhnout informace o vozidle jako soubor PDF

Zpět

Nahoru