Vyvázání kotle! Po půl roce odstrojování a přípravných prací nadešel historický okamžik - kotel opustil své místo na rámu lokomotivy. Tato náročná operace si vynutila nasazení těžké techniky, spoustu prostoru a dokonalou spolupráci všech zúčastněných. Počasí se zrovna nevyznamenalo, připomínalo spíše podzim. Bylo zataženo, zima a chvílemi i pršelo.
Když byla lokomotiva vytažena na volné prostranství, dorazily dva silniční jeřáby a návěs pro odvoz kotle. Po zajištění kotle pomocí závěsů byla povolena všechna spojení, která ještě držela kotel na rámu lokomotivy. Uchycení pod dveřnicí skříňového kotle si postavilo hlavu a ne a ne povolit. Hodně aktéry potrápilo, než se konečně uvolnilo. Od tohoto okamžiku byla lokomotiva doslova rozdělena na dvě části - rám s pojezdem, nad kterým se vznáší kotel.
Lokotraktor odtáhl zbytek lokomotivy, aby mohla začít druhá fáze - usazení kotle na podvalník. V těchto chvílích došlo k symbolickému setkání - pětasedma 475.111 ve značných nedbalkách a další parní lokomotiva stejné řady - provozní 475.179. Přímo se nabízela otázka: Kdy bude naše pětasedma zase takto jezdit?
Kotel byl usazen na podvalníku a bezpečně zajištěn. Návěs se vydal na dlouhou cestu do Kolína, kde bude provedena generální oprava kotle. Že tam v pořádku dorazil, dokládá poslední snímek, na kterém jej již v Kolíně vykládají dva jiné jeřáby. To, co z lokomotivy zbylo, lokotraktor odtlačil zpět do rotundy.