Univerzální parní lokomotiva určená pro dopravu rychlíků, osobních vlaků a rychlých nákladních vlaků.
Technická data lokomotivy s tendrem | 
          ||
| Charakteristika | 2’D1’ p2 + 2’2’T32 | |
| Rozchod | 1 435 | mm | 
| Počet válců, vrtání | 2 × 530 | mm | 
| Zdvih pístů | 680 | mm | 
| Průměr kol hnacích dvojkolí | 1 750 | mm | 
| Průměr kol | ||
| - předního podvozku / zadního běhounu | 880 / 1 150 | mm | 
| - tendru | 1 045 | mm | 
| Přetlak páry | 16 | bar | 
| Roštová plocha | 4,34 | m² | 
| Indikovaný výkon parního stroje | 2 000 | koní | 
| Služební hmotnost | ||
| - lokomotiva | 99,6 | t | 
| - tendr | 69,0 | t | 
| Maximální rychlost | 100 | km/h | 
| Minimální poloměr oblouku | 150 | m | 
| Celková délka přes nárazníky, lokomotiva s tendrem | 24 790 | mm | 
| Kapacita tendru – uhlí / voda | 11,2 t / 32 | m³ | 
Historie lokomotivy | 
          |
| listopad 1947 | - vyrobena lokomotivkou Škoda Plzeň pod výrobním číslem 1833/1947 | 
| 1948 | - dodána ČSD a uvedena do provozu v lokomotivním depu Plzeň | 
| - rychlíky a osobní vlaky na trati Cheb – Plzeň – Praha | |
| 1955 | - předána do depa Chomutov pro vozbu vlaků na trati Cheb – Chomutov – Praha | 
| 1977 | - konec pravidelného provozu v depu Louny | 
| - předána do připravovaného železničního skanzenu v České Třebové (nebyl realizován) | |
| 1983 | - nový majitel – Muzeum Škoda Plzeň | 
| 1984 | - předvedena na výstavě v Plzni u příležitosti výročí podniku Škoda | 
| 1990 | - předána současnému majiteli, Iron Monument Clubu Plzeň | 
| 1993 | - oprava kotle a parního stroje v Železničních opravnách a strojírnách České Velenice | 
| 1994 | - začátek kompletní opravy lokomotivy s cílem uvedení do provozuschopného stavu | 
| 10. 8. 1996 | - první oficiální jízda po opravě | 
| 3. 5. 1997 | - slavnostně pokřtěna primátorem města jménem Plzeň | 
| 1999 | - první prezentace v zahraničí na oslavách 100 let Dopravního muzea Norimberk | 
| 2001 - 2004 | - postupné provedení celkové opravy pojezdu lokomotivy i tendru | 
| 2006 | - generální oprava parního stroje a parních válců | 
| 2007 | - účast na oslavách 100 let výtopny v polském Wolsztyně, kde stále přetrvává parní provoz | 
| - účast na železničním festivalu u příležitosti oslav 1000 let bavorského města Fürth | |
| 2. 9. 2011 | - přiděleno 12-ti místné mezinárodní označení 90 54 3998 016-0 | 
| 2012 / 2013 | - generální oprava a rekonstrukce kotle | 
| 11. 5. 2013 | - první jízda po generální opravě kotle |