Motorový vůz určený pro osobní dopravu na vedlejších tratích. V letech 1941 a 1943 bylo dodáno ve dvou sériích 6 motorových vozů s mechanickým přenosem výkonu a pohonem dřevoplynem. Po roce 1945 byla provedena rekonstrukce na pohon benzínem. Poslední vozy dojezdily v r. 1956.
Technická data vozu |
||
Charakteristika | 1 A | |
Rozcho | 1 435 | mm |
Délka přes nárazníky | 12 150 | mm |
Rozvor | 6 300 | mm |
Průměr kol | 850 | mm |
Výkon motoru | 99 | kW |
Typ motoru | Škoda 12 V.G | |
Nejvyšší dovolená rychlost | 65 | km/h |
Počet míst k sedění | 50 | |
Hmotnost prázdného vozu | 20 300 | kg |
Palivo | Dřevoplyn |
Historie vozu |
|
1943 | - vyroben lokomotivkou Škoda Plzeň pod výrobním číslem 185/1943 |
7. 9. 1943 | - předán do provozu protektorátním ČMD a přidělen do provozu Výtopny Plzeň |
leden 1946 | - dokončena rekonstrukce na pohon benzínem |
duben 1951 | - rekonstrukce, náhrada původního motoru Škoda za motor Tatra 301 |
březen 1956 | - administrativně zrušen |
květen 1994 | - získán do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň |
4. 9. 1994 | - přepraven na plošinovém voze po trase Kolín – Plzeň a deponován v prostorách depa Plzeň |