Iron Monument Club Plzeň

Iron Monument Club Plzeň

Parní lokomotiva 556.0210

Parní lokomotiva 556.0210

556.0210

Parní lokomotiva určená pro vozbu těžkých nákladních vlaků na hlavních tratích.
 

Technická data lokomotivy s tendrem

Charakteristika 1’E p2 + 2’3T35
Rozchod 1 435 mm
Počet válců, vrtání 2 × 530 mm
Zdvih pístů 660 mm
Průměr kol hnacích dvojkolí 1 400 mm
Průměr kol předního běhounu 900 mm
Průměr kol tendru 1 045 mm
Přetlak páry 18 bar
Roštová plocha 4,34
Výhřevná plocha
   - topeniště, strana vody 24,20
   - kouřové a žárové roury, strana vody 176,80
   - přehřívač, strana páry 63,30
Služební hmotnost
   - lokomotiva 95 t
   - tendr 80,8 t
Maximální rychlost 80 km/h
Minimální poloměr oblouku 150 m
Celková délka přes nárazníky, lokomotiva s tendrem 23 545 mm
Zásoba vody v tendru 35
Zásoba uhlí v tendru 15 t

Historie lokomotivy

1954 - vyrobena lokomotivkou Závody V. I. Lenina v Plzni (Škoda) pod výrobním číslem 2977/1954. Dodána ČSD a po vykonání technicko-bezpečnostní zkoušky uvedena do provozu v lokomotivním depu Valašské Meziříčí
1961 - předána do lokomotivního depa Olomouc
1963 - převedena do lokomotivního depa České Budějovice
1964 - začátek služby v depu Tábor
1969 - předána do lokomotivního depa Cheb
1971 - lokomotiva je vedena v inventárním stavu lokomotivního depa Plzeň
1980 - administrativní zrušení lokomotivy. Lokomotiva přeměněna na vytápěcí kotel K 786 v prostorách depa Plzeň, později předána Železničním opravnám a strojírnám Plzeň
1994 - lokomotiva získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň
2004 - umístění lokomotivy před obchodním centrem Olympia v Plzni
2005 - odstavena v areálu MOVO Plzeň

Stáhnout informace o vozidle jako soubor PDF

Zpět

Nahoru