Parní lokomotiva určená pro vozbu těžkých nákladních vlaků na hlavních tratích.
Technická data lokomotivy s tendrem |
||
Charakteristika | 1’E p2 + 2’3T35 | |
Rozchod | 1 435 | mm |
Počet válců, vrtání | 2 × 530 | mm |
Zdvih pístů | 660 | mm |
Průměr kol hnacích dvojkolí | 1 400 | mm |
Průměr kol předního běhounu | 900 | mm |
Průměr kol tendru | 1 045 | mm |
Přetlak páry | 18 | bar |
Roštová plocha | 4,34 | m² |
Výhřevná plocha | ||
- topeniště, strana vody | 24,20 | m² |
- kouřové a žárové roury, strana vody | 176,80 | m² |
- přehřívač, strana páry | 63,30 | m² |
Služební hmotnost | ||
- lokomotiva | 95 | t |
- tendr | 80,8 | t |
Maximální rychlost | 80 | km/h |
Minimální poloměr oblouku | 150 | m |
Celková délka přes nárazníky, lokomotiva s tendrem | 23 545 | mm |
Zásoba vody v tendru | 35 | m³ |
Zásoba uhlí v tendru | 15 | t |
Historie lokomotivy |
|
1954 | - vyrobena lokomotivkou Závody V. I. Lenina v Plzni (Škoda) pod výrobním číslem 2977/1954. Dodána ČSD a po vykonání technicko-bezpečnostní zkoušky uvedena do provozu v lokomotivním depu Valašské Meziříčí |
1961 | - předána do lokomotivního depa Olomouc |
1963 | - převedena do lokomotivního depa České Budějovice |
1964 | - začátek služby v depu Tábor |
1969 | - předána do lokomotivního depa Cheb |
1971 | - lokomotiva je vedena v inventárním stavu lokomotivního depa Plzeň |
1980 | - administrativní zrušení lokomotivy. Lokomotiva přeměněna na vytápěcí kotel K 786 v prostorách depa Plzeň, později předána Železničním opravnám a strojírnám Plzeň |
1994 | - lokomotiva získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň |
2004 | - umístění lokomotivy před obchodním centrem Olympia v Plzni |
2005 | - odstavena v areálu MOVO Plzeň |