Iron Monument Club Plzeň

Iron Monument Club Plzeň

Parní lokomotiva 556.0210

Parní lokomotiva 556.0210
Na prodej

556.0210

Parní lokomotiva určená pro vozbu těžkých nákladních vlaků na hlavních tratích.
 

Technická data lokomotivy s tendrem

Charakteristika 1’E p2 + 2’3T35
Rozchod 1 435 mm
Počet válců, vrtání 2 × 530 mm
Zdvih pístů 660 mm
Průměr kol hnacích dvojkolí 1 400 mm
Průměr kol předního běhounu 900 mm
Průměr kol tendru 1 045 mm
Přetlak páry 18 bar
Roštová plocha 4,34
Výhřevná plocha
   - topeniště, strana vody 24,20
   - kouřové a žárové roury, strana vody 176,80
   - přehřívač, strana páry 63,30
Služební hmotnost
   - lokomotiva 95 t
   - tendr 80,8 t
Maximální rychlost 80 km/h
Minimální poloměr oblouku 150 m
Celková délka přes nárazníky, lokomotiva s tendrem 23 545 mm
Zásoba vody v tendru 35
Zásoba uhlí v tendru 15 t

Historie lokomotivy

1954 - vyrobena lokomotivkou Závody V. I. Lenina v Plzni (Škoda) pod výrobním číslem 2977/1954. Dodána ČSD a po vykonání technicko-bezpečnostní zkoušky uvedena do provozu v lokomotivním depu Valašské Meziříčí
1961 - předána do lokomotivního depa Olomouc
1963 - převedena do lokomotivního depa České Budějovice
1964 - začátek služby v depu Tábor
1969 - předána do lokomotivního depa Cheb
1971 - lokomotiva je vedena v inventárním stavu lokomotivního depa Plzeň
1980 - administrativní zrušení lokomotivy. Lokomotiva přeměněna na vytápěcí kotel K 786 v prostorách depa Plzeň, později předána Železničním opravnám a strojírnám Plzeň
1994 - lokomotiva získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň
2004 - umístění lokomotivy před obchodním centrem Olympia v Plzni
2005 - odstavena v areálu MOVO Plzeň

Stáhnout informace o vozidle jako soubor PDF

Zpět

Nahoru